Connect with us

Haberler

Allison 3000 Serisi tam otomatik şanzıman

Yayın tarihi:

-

Allison ve DAF, Kuzey Denizi kıyısında çöp toplayarak atıkları azaltıyor

3777_01

Almanya’nın Aurich bölgesinde belediye, Temmuz 2011’den itibaren yaklaşık 200,000 sakinin atık toplama çalışmalarını yürütüyor. 2011 yılından bu yana 16 yeni sürücüyü işe alan belediye, Allison tam otomatik şanzımanla donatılmış 11 yeni DAF kamyona da yatırım yaptı.

Aurich, Almanya’nın kuzeybatı ucunda bulunan ve şiddetli rüzgârların estiği, rüzgâr değirmenleri ve otlakların olduğu yaklaşık 1,290 km²’lik bir alanda yer alıyor. Bu bölgede Belediye, 2011 yılının ortasından bu yana kâğıt, evrensel ve organik atıklarının toplanması görevini kendi üstleniyor. Özel bir şirketin maliyetleriyle kıyaslandığında belediyenin çöp toplama işlemini doğrudan yapmasının daha düşük maliyetli olduğunu gösteren bir rapor sonrasında bu çalışma uygulanmaya başlandı. Aurich Belediyesi, atık toplama görevini kendi üstlenerek Norddeich, Neßmersiel ve Greetsiel gibi deniz kenarındaki kasabalar ve Doğu Frisian adasındaki Norderney’i de içeren 100,000 hanenin çöp masraflarını 2011 yılında yaklaşık yüzde 9,5 azaltırken 2012 yılında buna yüzde 2.6 oranını ekleyerek, toplam yüzde 12’nin üzerinde bir tasarruf sağlamayı başardı.

Allison Transmission & DAF Atik Toplama (Gorsel 1)_299x280

Allison 3000 Serisi tam otomatik şanzımanla donatılmış 11 yeni DAF araca yaklaşık 2,1 milyon Euro yatırım yaptı

Aurich, atık toplama görevi için 16’sı sürücü olmak üzere, 19 kişiyi işe aldı ve Allison 3000 Serisi tam otomatik şanzımanla donatılmış 11 yeni DAF araca yaklaşık 2,1 milyon Euro yatırım yaptı. İhale sırasında, filonun teknisyen direktörü Carsten Appelhoff açısından gerçekten sağlam bir şanzıman ve servise yakınlık öncelikli iki kriter olarak ön plana çıkıyordu. Carsten Appelhoff yaptığı açıklamada; “Her kamyon, günde yaklaşık 800 çöp bidonu boşaltıyor. Bu nedenle, günde 1000 kez durmaya dayanabilecek sağlamlıkta araç aktarma organlarına ihtiyacımız var. Ayrıca, servisin kolayca ulaşılabilir olması ve rutin bakım için düşük bir maliyet bizim için önem taşıyor. Böylece aracın kullanım dışı kalmasının en aza indirilmesini ve maliyetlerinin azalmasını sağlayabiliyoruz,” dedi.

Şu anda on adet 228 kW’lık (310 PS) DAF CF 75 HS Fahrzeugbau yandan yüklemeli kamyon bir kişi tarafından kullanılarak ana bölgeye hizmet veriyor. Ayrıca sabit konteynerli yükleyiciye sahip yedi kamyon ve CWS konteyner yükleme sistemine sahip üç kamyon bulunuyor. Bölgelere göre farklılık göstermek ile birlikte her aracın, ortalama 1,700 çalışma saatinde yaklaşık 48,000 km. yol kat ettiği bildiriliyor.

Norderney için adanın dar yollarında daha küçük bir araç gerekmesi dolayısıyla, 165 kW’lık (220 PS) bir DAF LF 55 ve arkadan yüklemeli karoser tercih ediliyor. Atıklar büyük konteynerlere yüklenip bir konteyner gemisiyle Norddeich’tan anakaraya taşınıyor.

Appelhoff açıklamasında; “Araçlardan çok memnunuz. Şu ana kadar hiçbir arıza veya büyük tamir ihtiyacı olmadı. Sürücülerimiz, özellikle debriyajla uğraşmaları gerekmediği için tam otomatik şanzımanlı kamyonları seviyor. Ayrıca iki ellerini de direksiyonda tutabiliyor olmaları çok rahatlatıcı bir unsur,” diyor.

Verimli bir çalışma döngüsü ve daha düşük bakım maliyeti sayesinde Allison tam otomatik şanzımanlarla donatılmış araçlar, çöp toplama çalışmaları için ideal olarak ön plana çıkıyor. Allison’ın Continuous Power Technology™/Sürekli Güç Teknolojisi, araçların daha verimli çalışması için patentli tork konvertörü sunuyor ve kesintisiz vites değiştirme sağlıyor. Tork konvertörü sadece aracın daha iyi kalkış yapmasını sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda masraflı debriyaj tamirini de ortadan kaldırıyor. Ayrıca tork sarsıntılarına karşı aktarma organlarını da koruyor. Debriyaj değişimi gerekli olmadığından tam otomatik şanzımanlar işletmecilere tasarruf sağlarken, aracın kullanım dışı olma süresini de kısaltıyor.

Allison Transmission & DAF Atik Toplama (Gorsel 3)_373x280

Doğu Frisian’da atık toplama araçları

Şasi DAF CF 75
Motor Paccar PR228 9,2 litre
Motor Gücü 228 kW (310 HP)
Şanzıman Allison Şanzıman, 3200 model
Egzoz Emisyon Standardı Euro 5
Brüt Araç Ağırlığı 26,000 kg
Dingil Aralığı 3900 mm katı atık konteyneri, 4200 mmm değişebilen konteyner
Üst Yapı Sabit konteynerli yükleyiciye sahip yedi araç, HS Speedline ve HS Fahrzeugbau değişebilen konteyner

CWS sistemli yan yükleyiciye sahip üç araç ve HS Fahrzeugbau değişebilen konteyner sistemi

 

Norderney Adası’nda atık toplama araçları

Şasi DAF LF 55
Motor Paccar GR165 6,7 litre
Motor Gücü 165 kW (220 HP)
Şanzıman Allison Transmission, 3200 model
Egzoz Emisyon Standardı Euro 5
Brüt Araç Ağırlığı 15,000 kg
Dingil Aralığı 3800 mm
Üst yapı Arka yükleyicili HS Olympus by HS Fahrzeugbau

 

 

Aurich Atık Şirketi Hakkında

Aurich’in atık şirketi yaklaşık 103,000 hanenin mavi (kağıt), siyah (kalıntı atık) ve yeşil (organik atık) çöp bidonlarının toplanmasından sorumludur. Her mikro çipli organik ve evrensel atık çöp bidonu elektronik olarak tanıtma sistemiyle takip ediliyor. Ayrıca, çöp toplama araçları her dolumu kaydediyor. Her yıl Aurich’in 16 sürücüsü tarafından yaklaşık bir milyon organik ve  evrensel atık bidonu ile 1.2 milyon kağıt bidonu boşaltılıyor.

 

Allison Transmission, A.Ş. hakkında

Allison Transmission, orta ve ağır ticari araçlar, Amerika Ordusu orta ve ağır askeri araçlar için dünyanın en büyük tam otomatik şanzıman üreticisi ve transit otobüsler için hibrid sevk sistemleri sağlayıcısıdır.  Allison şanzımanları, uzun yol kamyonları (dağıtım, atık, inşaat, itfaiye ve ambulans), otobüsler (çoğunlukla okul otobüsleri ve transit), karavanlar, uzun yol harici araçlar ve ekipman (çoğunlukla enerji ve madencilik) ve askeri araçlar (tekerlekli ve tırtıklı) gibi farklı alanlarla kullanılmaktadır. 1915’te kurulan Allison’ın Genel Müdürlüğü Indianapolis, Indiana, A.B.D.’dedir ve yaklaşık 2,800 çalışanı bulunmaktadır. Çin, Hollanda, Brezilya, Hindistan ve Macaristan’da üretim tesisleri ve müşteri modifikasyon merkezi yer almaktadır. Kuzey Amerika, Avrupa, Asya, Avusturalya, Güney Amerika ve Afrika’da müşterilere hizmet veren Bölgesel Genel Müdürlükleri faaliyet göstermektedir. Allison dünya çapında 1,400 bağımsız distribütör ve bayi lokasyonuna sahiptir. Allison hakkında daha fazla bilgi, www.allisontransmission.com’dan edinilebilir.

 

Okumaya devam et
Yorum Bırak

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haberler

Desentral Frekans İnvertörleri, Motorlar ve MaxxDrive (Endüstriyel) Redüktörler

Yayın tarihi:

-

Yazar:

NORD DRIVESYSTEMS, yeni desentral (motorüstü) elektronik tahrik ünitelerini, yeni verimli motorlarını ve düz yüzeyli motorunu, UNICASE / Monoblok serisi MaxxDrive (Endüstriyel) Redüktör Üniteleri yeniliklerini müşterileri ile buluşturmaya devam etmektedir.. NORD, değişik vesileler ile, motor, redüktör ve elektronik tahrik ekipmanlarını, entegre ve kapsamlı mekatronik çözümler sunma kabiliyetini bir kez daha gösterebilme imkanına sahip olmuştur.

Uzun mesafeli yatay nakil taşıma gibi, bir çok basit tahrik görevleri için yeni bir çözüm olan desentralize SK180E frekans invertörü, temel fonksiyonlara odaklanılarak tasarlanmıştır. Bu invertörde, konumlama fonksiyonu, enkoder geri beslemesi, kapsamlı güvenlik fonksiyonları ve frenleme dirençleri gibi muhakkak suretle gerekli olmayan özelliklerden feragat edilmiştir. Sağlam, uzun ömürlü tasarım sayesinde tipik bir NORD değişken frekanslı tahrik ünitesi özelliği olan % 200 aşırı yük rezervi de sağlanmaktadır. NORD tarafından sunulan teknoloji; ücretsiz olarak sunulan NORD CON parametre yazılımını kapsayan, tek tip operasyon konseptini takip etmektedir. Bu özellik; örneğin, elektronik olarak devreye giren tahrik ünitelerinden olan, SK135E desentalize soft starterler ve geri dönüş starterleri, hız kontrolü gerektirmeyen, 0.25 ile 7.5 kW değerleri arasındaki motorların temel devreye alma / çalıştırma görevlerinin icrasına imkan sağlar. Bunlarla beraber ana besleme için (akım sınırlama), cihaz için (PTC/Pt) ve makina için (tork sınırlama, aşırı yüklenme) gelişmiş bir güvenlik fonksiyonu sisteme entegre edilmiştir. Bununla beraber, NORD ürün portföyü içerisinde IE4 verimlilik sınıfı motorları ve düz yüzeyli (Smooth-Surface) motorlar bulunmaktadır.

NORD DRIVESYSTEMS MaxxDrive (Endüstriyel) Redüktörleri 25.000 Nm ile 242.000 Nm arasında tork değerlerini sağlayan 8 adet monoblok (UNICASE) gövdeye sahiptir. Her bir redüktör büyüklüğü için tek bir standart gövde mevcuttur ve bu gövde tüm tahvil oranlarını kapsamaktadır. Modüler konsept sayesinde, tahrik çözümü için gerekli olan redüktörün özellikleri, kolayca ve hızlı bir şekilde konfigüre edilebilir. İstek doğrultusunda NORD komple tahrik sistemlerini ( Şase üzerinde motor, hidrolik kaplin, tamburlu fren, redüktör, yardımcı tahrik gibi) hazır montajlı şekilde müşterilerine sunmaktadır. En büyük gövdeli endüstriyel redüktör bile NORD’un monoblok (UNICASE) konsepti dahilinde imal edilmekte; tüm rulman yataları ve sızdırmazlık yüzeyleri tek kademeli yüksek teknolijiye sahip CNC tezgahlarda işlenmektedirlar. Bu bağlamda, çok yüksek torklarda bile yüksek güvenilirlikte ve sızdırmazlık, yük aksiyel ve radyal yük dayanımına sahip rulman, sessiz çalışma, düşük bakım maliyeti ve fevkalade uzun hizmet ömrüne sahip olma gibi avantajlar NORD DRIVESYSTEMS Endüstriyel Redüktörlerince sağlanmaktadır

Bu noktada, NORD Türkiye olarak 2015 yılı içerisinde gerçekleştirmeye başladığımız ve en son olarak, 2016 yılına sayılı günler kala, çözüm ortağı olma noktasında görev ve sorumluluğunu üstlendiğimiz, Türkiye’mizin yeni çimento fabrikalarının konveyör tahrik gruplarında ürünlerimizin kullanılmasından duyduğumuz heyecan ve mutluluğu da paylaşmak isteriz.

34

Kaynak: NORD – Erhan Zeren

Okumaya devam et

Haberler

WIN EURASIA Automation Fuarı’na Geri Sayım Başladı!

Yayın tarihi:

-

Yazar:

2016 itibariyle tamamen Hannover Fairs Turkey bünyesinde düzenlenmeye başlanan WIN EURASIA Automation, yeni ekibi ve yenilikleriyle 17-20 Mart tarihleri arasında Tüyap’ta endüstriyel teknoloji tutkunlarını ağırlamaya hazırlanıyor. Toplam 10 Holde, Otomasyon Eurasia, Electrotech Eurasia, Hydraulic&Pneumatic EURASIA ve Materials Handling Eurasia olmak üzere 4 ayrı fuarı bir araya getirecek olan WIN EURASIA Automation, kablolardan akışkan gücü teknolojilerine, sürücü teknolojilerinden yazılımlara, robot kollarından insansız forkliftlere bir fabrika için gerekli tüm çözümleri tek çatı altında sunacak.

 

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Sayın Fikri Işık’ın katılımıyla gerçekleşecek fuar, Ekonomi Bakanlığı, OAİB (Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri), MAİB (Makina İhracatçıları Birliği), Makina Tanıtım Grubu, ENOSAD (Endüstriyel Otomasyon Sanayicileri Derneği), İSDER (İstif Makinalerı Distribütörleri ve İmalatçıları Derneği), AKDER (AKışkan Gücü Derneği), ETMD (Elektrik Tesisat Mühendisleri Derneği) ve başta olmak üzere 50’yi aşkın kurum, dernek ve medya kuruluşu tarafından destekleniyor. 25 ülkeden yaklaşık 1556 katılımcıyı ağırlayacak olan WIN EURASIA Automation, geleceğin fabrikalarına yönelik doğru çözümlere ulaşmak isteyen ziyaretçiler için bir kez daha bölgenin lider inovasyon platformu olduğunu kanıtlayacak.

Geleceğin Fabrikalarına Bakış
Endüstri dünyası yeni bir dönemle karşı karşıya. Endüstri 4.0 olarak adlandırılan bu yeni dönem, dijital teknolojik gelişmelerin ışığında “akıllı fabrikaları” endüstrinin merkezine taşıyor. Bu yeni gelişmelerle birlikte, artık üretim sürecindeki makina, bilgisayar, sürücü ve kontrol cihazlarının birbiriyle iletişim kurması; insanlardan neredeyse tamamen bağımsız olarak kendilerini koordine ve optimize edebilmeleri mümkün. Böylece, üretim süresi, maliyeti ve harcanan enerji miktarı düşerken, üretim kalitesi artıyor. Bu yeni endüstriyel döneme doğru hızlı bir dönüşüm yaşanıyor. Ülkelerin ise rekabet güçlerini kaybetmemek adına, altyapı çalışmalarını hızlıca tamamlayarak bu yeni döneme ayak uydurabilmeleri gerekiyor. WIN EURASIA Automation Fuarı, katılımcılarının sergilediği yenilikçi ürün ve çözümlerle, Türkiye’de Endüstri 4.0’ın gelişimine en büyük katkılardan birini sunuyor. 4 ticari fuar, yeni endüstriyel çağın, entegre üretim süreçlerine yönelik olarak en ileri teknolojiye sahip komponent, sürücü, yazılım, robot ve istifleme-taşıma-depoloma çözümlerini bir araya getiriyor.

Türkiye’nin tek Otomasyon fuarı olan Otomasyon Eurasia Fuarı’nda ziyaretçiler, en küçük devrelerin bile birbiriyle iletişim halinde olduğu, küçültülmüş ve inceltilmiş komponentlerle hayvan ve insan hareketleri taklit edilerek geliştirilmiş en ileri teknolojiye sahip robot ve robot kollarını görme fırsatı elde edecekler.

Bir diğer önemli gelişme ise Materials Handling Eurasia fuarında ziyaretçilerle buluşacak. Yüksek hareket esnekliğine sahip; dar koridorlarda bile iyi bir performans sağlayan, insansız istifleme- depolama çözümleri fuarda sergilenecek. Fuar kapsamında gerçeklecek Application Park Area’da ise paletsiz taşımacılığa imkan veren forkliftler canlı çözüm gösterileri ile ziyaretçilerle buluşturulacak. Bunun yanı sıra, 12. salonda yer alan Simulasyon Alanı’nda forklift ve vinç operatörlerini eğitmeye olanak tanıyan eğitim simulatörleri ve hareketli platformlar tanıtılacak.
Endüstri 4.0’ın etkisi, Electrotech Eurasia Fuarı kapsamında da kendini gösterecek. Fuar boyunca sergilenen IP numarasına sahip ve birbiriyle haberleşebilen elektronik komponentler, akıllı ve inceltilmiş emniyet röleleri gibi çeşitli ürünler, güç kaynaklarının ve üretim süreçlerinin daha etkili bir şekilde kontrolüne yönelik ürünleri göz önüne serecek. Hidrolik&Pnömatik Eurasia katılımcıları ise otomasyon teknolojilerindeki gelişmeleri destekleyen yenilikçi akışkan gücü ürünlerini tanıtacaklar.

Sektörün Geleceğine Odaklanan Forumlar
WIN Eurasia Automation, kapsamı altında gerçekleşecek forumlar aracılığıyla sektör içi ve dışı bilgi paylaşımına da olanak sağlıyor. Üstelik bu yıl forumlar, ilgili oldukları salonların içinde oluşturulan özel alanlarda düzenleniyor; böylece ziyaretçilerin fuar alanından uzaklaşmadan doğrudan katılımını mümkün kılarak fuar alanındaki etkileşimi arttırmayı hedefliyor.

5. salonda AKDER desteği ile oluşturulan Hidrolik&Pnomatik Forum Alanı’nda sektördeki güncel konulara odaklanılacak; ayrıca bu alan 19 Mart Cumartesi günü Bosch Rexroth, Festo, Parker, Mert Teknik ve İzmir Hidropar’ın katılımı ile AKDER tarafından gerçekleştirilecek panele ev sahipliği yapacak. 12. salonda İSDER ve İSAG desteği ile oluşturulan Materials Handling Forum Alanı’nda ise iç lojistik alanındaki yenilikler, lojistikte iş sağlığı ve güvenliği gibi önemli konular ele alınacak. Ayrıca, 17-18 Mart günleri İSDER tarafından bir panel gerçekleştirilecek.

Fuar boyunca gerçekleştirilecek bir diğer etkinlik ise ENOSAD desteği ile 1. salonda organize edilen Automation Forum Alanı olacak. 4 gün boyunca sürecek forumlar kapsamında, ELİMKO, WAGO, ENDRESS+HAUSER, TURCK, SMS-TORK, FESTO, MITSUBISHI ELECTRIC, YASKAWA, BOSCH REXROTH, SCHNEIDER ELECTRIC, ABB, STAUBLI, ALTINAY, SICK, SEW-EURODRIVE, LİMA, MCS, GÜNMAK gibi önemli firmaların endüstriyel robotik uygulamalar ve otomasyon konusundaki sunumları yer alacak. Ayrıca 18 Mart’ta ENOSAD Yönetim Kurulu; BOSCH, FORD, IBM, KORDSA GLOBAL, TURKCELL Super Online firmaları ve Akademisyenlerin katılımı ile Endüstri 4.0 konulu bir PANEL gerçekleştirilecek.

32 ülkeden ziyaretçi delegasyonları
Başta elektrik, elektronik, makine, otomotiv, otomasyon ve enerji sektörlerinden olmak üzere yerli ve yabancı onbinlerce profesyoneli ağırlayan fuar, gerçekleşecek ziyaretçi programları neticesinde Orta Doğu,
Avrupa, Afrika ve CIS Ülkeleri gibi yüksek potansiyele sahip pazarlara ulaşmak isteyen firmalar için önemli fırsatlar barındıracak.

Ekonomi Bakanlığı tarafından desteklenen Uluslararası Ticaret Heyeti programı kapsamında Almanya, Azerbaycan, Cezayir, Bangladeş, Gürcistan, İngiltere, BAE, Bulgaristan, Mısır, Fransa, Hindistan, Endonezya,
Irak, İran, İtalya, Kazakistan, Kırgızistan, Meksika, Fas, Pakistan, Polonya, Romanya, Suudi Arabistan, Hollanda, Türkmenistan ve Özbekistan’dan satın almacı, editör ve dernekler fuarı ziyaret edecek. Ayrıca, Hannover Fairs Turkey Fuarcılık tarafından Çek Cumhuriyeti, Kosova, Lübnan, Umman, Ürdün ve Yunanistan’dan ziyaretçi delegasyonları ağırlanacak. Bu ziyaretçi programları kapsamında, ilgili ülkelerden alıcılar B2B Görüşmeleri aracılığıyla Türk ihracatçılarla bir araya gelme fırsatı elde edecekler. Uluslararası ziyaretçi programının yanı sıra Ticaret Odaları ve dernekler aracılığıyla düzenlenen Anadolu Delegasyonu Programı dahilinde 75 farklı delegasyon grubu da fuarı ziyaret edecek.

WIN EURASIA Automation, Nisan ayında Hannover’de düzenlenecek olan ve açılışını Alman Şansölyesi Merkel ile ABD Başkanı Obama’nın birlikte yapacağı Hannover Messe fuarı öncesi Deutsche Messe AG’nin endüstriyel etkinliklerinin en önemli durağı olacak.

 

Okumaya devam et

Haberler

Her Uygulama İçin Bir Sürücü

Yayın tarihi:

-

Yazar:

Güçlü, yoğun ve aluminyum muhafazası sayesinde diğer birçok şanzıman motorundan ciddi oranda daha hafif. Entegre kontrol sistemi ile Framo Morat’ ın Compacta AG 160 Mil monteli dişli motoru klasik mekanik mühendislikte, taşıma ve paketleme teknolojileri ve hatta tiyatrolar ve televizyon stüdyolarında tercih edilebiliyor.

Framo Morat gelen “Compacta” serisi Mil monteli dişli motorlar uzun süredir kullanıcı dönüşlerine göre olağanüstü bir üne kavuşmuştur. Bu öncelikle bu elektromekanik sürücülerin yüksek güç yoğunluğu nedeniyle, ama aynı zamanda kendi ürünün güvenilirlik ve çok yönlülüğünden geliyor. Almanya’nın güneyinde bulunan Black Forest’tan gelen sürücü uzmanları, bir kez daha önemli ölçüde yeni Compacta AG 160 modeli şeklinde birim hacim başına güç artmıştır: Bu sürücü 37.5 x 20 x 11 cm ölçülerindedir,/1} 3 ve 13 kg ağırlığındadır 1600 Nm kadar tork sunar.

Sürücünün kompakt boyutları özellikle kurulum için kısıtlı alana sahip alanlarda inşaat ve montaj işlemlerini kolaylaştırır. Diğer bir avantajı, diğer dişli motorlara kıyasla %50’ye kadar azaltılmış ağırlığıdır. Bu durum alüminyum döküm teknolojisinin tutarlı bir şekilde uygulanması yoluyla elde edilmiştir. Bu aynı zamanda dişli ve motor muhafazası için yüksek derecede sertlik sağlamıştır. Ayrıca, Compacta sürücüler, son derece sağlam ve dayanıklıdır, bu da onları kullanımını oldukça ekonomik yapmaktadır. Son ve önemli olarak, ürünler dışarıdan çok çekici gözükecek şekilde tasarlanmıştır ve bu sayede modern makine tasarımları için ideal entegre sistem olabilir.

Entegre sınır noktasına sayesinde, Compacta AG 160, özellikle modunda tersine uygulamalar için çok uygundur. Burada, kullanıcı sadece bir döner nabız kodlayıcı kullanılarak kontrolü karmaşık sistem değişkenleri, basit ayarlı son konumlandırma işlemleri, lineer potansiyometre kullanarak hassas konumlandırma işlemlerini seçerek kullanıma devam edebilir. Tam entegre çözüm, yoğun emek isteyen elektrik sistemi için gerekli entegre dış pozisyon sınır tuşları çıkarıldığı için büyük ölçüde maliyet tasarrufu sağlar. Bir endüstriyel ağ sistemi (CANopen veya Profibus DP) bir yüzlerce sürücüyü bir merkezi kontrol sistemin bağlamak kullanılabilir.
Müşteriye özgü adaptasyon varyantları oluşan geniş ürün yelpazesi
Compacta AG 160’ın diğer önemli gücü çok yönlü olmasıdır. Örneğin, sürücü, farklı motor tiplerine ve gerilimlere, istenen dönme hızına göre ikiden dörde dişli oranına, entegre frene veya döner nabız kodlayıcıya sahip modellere sahiptir. Framo Morat genel müdürü Cem Ünlü “çok özelleştirilmiş uygulamaları adapte etmek bu çeşitliliğimiz sayesinde mümkün olmaktadır,” diye belirtiyor. “Böylece, Compacta sürücüler, makine mühendisliğiden hijyenik alanlara ve taşıma ve paketleme teknolojisine, kadar geniş uygulama alanlarında bir ürün yelpazesi sunabiliyor.”

Çoklu uygulama opsiyonları en iyi mekanik mühendislikte gözlenmektedir: Bu alanda örneğin Compacta AG160 ünlü Alman gıda ve yiyecek işleme makinaları üreticisi Rühle GmbH tarafından üretilen yüksek teknolojili tamburlarda, döner mühürleme başlığının sürücüsü olarak kullanılır. Tamburlar sosislerin ve diğer et ürünlerinin otomatik karıştırılması ve marine edilmesi için kullanılan makinelerdir.20 saniyede yükleme yapabilen bilgisayar kontrollü bir yükleme sistemine sahiptirler ve çalışma esnasında 60 kg kapak 90 ° açıyla açılır ve tekrar kapanır.

Benzer şekilde, Compacta disklerin bütün bir serisi Heinrich Georg GmbH (www.georg-automation.com)’ un yüksek performanslı düzleştiricilerinde kullanılmaktadır. Ultra-modern makinelere yarı ve tam otomatik değişim sistemleri entegre edilmiştir. Dokuz adede kadar Compacta sürücüleri doğrultma silindirlerin hassas ayarını sağlar ve bu durum müşteriler için verimliliği ve kaliteyi arttırır. Bu iki uygulamada (diğerleri gibi), kompakt tasarımı, güvenilirlik fonksiyonu ve hassas konumlandırması ile Compacta AG 160 merkezi bir rol oynamaktadır.

Hassasiyet tamamen farklı bir uygulama alanıdır ve aynı şekilde önemlidir: bir tiyatroda ya da televizyon stüdyosunda spot taşırken, düşük ağırlık ve pürüzsüz bir başlangıç yükün kiriş yapıya tamamen verilmemesi için büyük önem taşır.(Şekil 2b).. Tabii ki, Compacta AG 160 ‘ın düşük çalışma gürültüsü de önemlidir. Buna ek olarak, sürücünün dinamik kendini kilitleme özelliği güvenlik nedenlerinden dolayı bu uygulamada kesinlikle gereklidir. Bir LinearChain türü asılma zinciri ile bağlantılı olarak, Compacta sürücüler, sahne elemanları ve platformların yükseltilmesi ve alçaltılmasında kullanılmaktadır. LinearChain zinciri, sıkıştırma gerilimleri halinde bükülmesini önleyecek özel olarak oluşturulmuş bağlantılardan oluşur ve böylece bir geleneksel doğrusal sürücü gibi kullanılabilir. Tipik sanayi yönetmeliklerine uygun faaliyet güvenliğini sağlamak amacıyla, entegre bir çift frenli bir Compacta tasarımı bunun için kullanılır.

Örnek. 2a / b: sosis üretimi için kullanılan tamburlarda ya da bir televizyon stüdyosunda spot hareket ettirmek için olsun: yüksek performanslı, kompakt Compacta AG 160 çok yönlü uygulamalar için uygundur.

 

Compacta AG 160 dört Compacta ürün çeşidi içinde en güçlü üründür; önceki AG 60 serisi ile karşılaştırıldığında, torku, bir kez daha önemli ölçüde artmıştır. Farklı motor ve dişli setleri ile donatarak, operatör 0.45 ve 8.3 rpm arasında bir hıza, 720 den 1600 Nm ye kadar torka ve 339:1 3111:1 dişli oranları arasında bir seçim yapabilir. Luce “Bu tam olarak Framo Morat’ın özelliği , her müşterinin kendi uygulaması için tam olarak istediği özellikte ürünü alabiliyor,” diye vurgularken. “Bizimle, müşteri tam ihtiyaç duyulan sürücüyü alır.” diye ekliyor.

Genel Olarak Compacta AG 160
▪ Yüksek güç yoğunluğu ve düşük ağırlık (13 kg)
▪ Max. 1600 Nm’lik torku çıkış
▪ Mükemmel çalışma gürültü seviyesi ve pürüzsüz bir başlangıç
▪ Güvenilirlik ve dayanıklılık
▪ Entegre sınır anahtarları / kontrol sistemi
▪ Müşteriye özel adaptasyon için çeşitli seçenekler

Kaynak:
Cem Ünlü – Framo Morat
E-Posta: cem@framo-morat.com
Mobil: +90 532 5141031

 

 

Okumaya devam et
Advertisement
Advertisement

Trendler

Copyright © 2011-2019 Moneta Tanıtım Organizasyon Reklamcılık Yayıncılık Tic. Ltd. Şti. - Canan Business Küçükbakkalköy Mah. Kocasinan Cad. Selvili Sokak No:4 Kat:12 Daire:78 Ataşehir İstanbul - T:0850 885 05 01 - info@monetatanitim.com