Connect with us

MOTORLAR

Bauer, Endüstri 4.0’a Hazırlanıyor

Yayın tarihi:

-

Dünyanın önde gelen güvenilir, verimli ve çözüm odaklı dişli motor teknolojisi üreticilerinden biri olan Bauer Gear Motor, dünyanın her yerinde, neredeyse tüm endüstrilerde son kullanıcılara mühendislik çözümleri sağlayabilmektedir. Tüm siparişlerde mümkün olan en kısa teslim süresini sağlayabilmek adına Bauer, kısa süre önce yeni bir üretim konseptine yatırım yaptı.

Bauer Gear Motor Genel Müdürü Karl-Peter Simon “Bağlantılı Fabrika” konseptinin hem standart hem de mühendislik tasarımı olan dişli motor çözümlerinin teslim sürelerini nasıl kısalttığını açıkladı.

Küresel iletişimin anlık olarak gerçekleştiği ve rekabetin hiç olmadığı kadar zor olduğu sürekli değişen günümüz dünyasında, üreticilerin son kullanıcıları dinlemeleri ve ihtiyaçlarına en uygun hizmeti nasıl verebileceklerini öğrenmeleri çok önemlidir. Müşterilerin çoğu hala kararlaştırılması kolay ve hızlı olan ürünlerle ilgileniyor olsa da günden güne daha fazla müşteri dizayn aşamasında daha iyi bir hizmet kalitesi bekliyor, uygulamaları için mevcut olan en küçük performans iyileştirmesini bile sağlayabilecek özel tasarlanmış dişli motor çözümleriyle ilgileniyor.
Bauer geleneksel olarak, müşterilerinin birbirlerine kaynaksız biçimde geçirilebilen farklı parçaları seçebilmesine olanak tanıyan bir modüler dizaynı temel alarak çalışmıştır. Sonuç olarak standart dişli motorlar, çok kısa sürelerde ve belirli bir esneklikle tedarik edilebilmiştir. Ancak isteğe uyarlanmış, özel çözümler için daha uzun bekleme sürelerine neden olan daha fazla lojistik çalışmaya ihtiyaç duyulmaktadır.

Gittikçe daha çok şirket kendisine ulaşmaları gereken bir verimlilik hedefi koymaya başladığı için özelleştirilen değişkenler de popülerliğini artırmaktadır. Örneğin çoğu standart IE3 motorları nominal performans ve hızlarında verimlidir ancak kısmi yükleme içeren operasyonlar için uygun olmayabilirler. Doğrudan kendilerine sunulan mevzuatın gerekliliklerini yerine getirmektense geliştirilen verimliliğin faydalarından gerçekten yararlanmak isteyen son kullanıcılar Bauer gibi üreticilere ulaşmakta ve inverter sürücüye sahip sürekli mıknatıslı motorlar ve asenkronize motorlar da dahil olmak üzere iyileştirilmiş çözümler talep etmektedir. Bu değişkenler hızlı ve güvenilir biçimde hazırlanabilmelidir.

Çok çeşitli özel talepler konusunda esnekliği iyileştirebilecek bir proses geliştirmenin kilit noktası iletişimdir. Müşterilerimizle ilişkilerimiz; kendi aramızdaki ilişkilerimiz ve üretim hatlarımız arasındaki ilişkilerimiz gibi. Bauer’de ise, Tek Parça Akışı şeklinde ilerleyecek kurulum ile yalın üretimi sağlayacak olan “Bağlantılı Fabrika” konseptini yaratmak için Zlaté Moravce, Slovakya ve Esslingen, Almanya’da bulunan üretim tesislerinde bir proses yatırımı yapılmasına karar verildi.

Özelleştirmeden teslimata kadar tüm üretim süreci tamamen bir araya getirildiğinde ve her bir aşaması analiz edildiğinde verimsizliğin nerede olduğunu ve yeni proseslerin nerede geliştirileceğini görmek mümkün olmaktadır. Verimsizlikler ortadan kaldırıldığında üretim prosesini yeniden kurabilir ve bu sefer her bir üretim aşaması birbirine bağlı olacağından aşamalar arasındaki duraksamaların en aza indirildiğinden emin olabilirsiniz.

Yeni üretim konsepti ile birlikte siparişlerimizin neredeyse tümünün teslim sürelerini %50 kısalttık. Konfigüre edilebilen motorlar, asıl sipariş işlendikten sonra sadece 5 gün içerisinde teslim edilebilmekte. Bu durum son kullanıcının sadece kısa dönemde işine yaramamakta, aynı zamanda depolarını da tam zamanlı prensiple yönetebilmelerini sağlamakta ve böylece stok gereksinimlerini azaltmaktadır.Elbette yalın üretim yeni bir şey değil. Yeni olan, bu prensipleri endüstriyel dişli motorları gibi yüksek değere sahip, mühendislik ürünleri için kullanma yetisi ve bu faydaları küresel ölçüde sağlayabilmektir. Bunu başarmak için lojistiğin ve dağıtımın iletişim sürecine dahil edilmesi gerekmektedir.

Bauer, üretim tesisi ile iletişime geçen bölgesel kurulum fabrikaları işletmektedir. Örneğin Esslingen’de bulunan kurulum tesisi, Slovakya ile neredeyse yan komşusuymuş gibi iletişim kurabilmektedir. Slovakya’dan gelen ürünler ihtiyaç duyuldukları gün orada olacak şekilde teslimat süreleri ayarlanarak gönderilmektedir. Bu şekilde üretimimizi tek merkezde toplarken aynı zamanda kurulum ve sipariş memnuniyetini şirket içi lojistiğin son teslim tarihini uzatmasına izin vermeden müşterimizin bulunduğu yerde gerçekleştirebiliyoruz.
Tesislerde bu seviyedeki bir entegrasyonun mümkün olabilmesinin tek sebebi ise uzak mesafelerden dahi güvenli ve sürekli biçimde iletişim halinde olan makine teknolojisine sahip olmamızdır. Bu, üreticiler olarak hizmetimizi geliştirmemizi ve müşterilerimize daha faydalı olabilmemizi sağlayan endüstriyel proseslerde bir sonraki adımdır.
Bauer’in tamamen yeni bir üretim prosesini benimsemesi birkaç yıl süren planlama aşamasını ve aynı zamanda Avrupa’daki üretim ve kurulum tesislerimize yatırım yapmamızı gerektirmiştir. Ancak artık tamamen kurulduğu ve çalıştığına göre tüm siparişlerimizde teslim süresini azaltırken aynı zamanda materyal atıklarını ve enerji masraflarımızı da düşürmeyi başardık. Bu da operasyonun ilk ayından itibaren hem kendimiz hem de müşterilerimiz için doğrudan fayda gördüğümüz anlamına gelmektedir.

Bauer Gear Motor GmbH Hakkında
Altra Industrial Motion’un bir parçası olarak Bauer Gear Motor, neredeyse dünyanın her yerinden müşterileri üzerinde iz bırakmıştır. Yeni üretim konsepti ABD, Çin ve Brezilya’da bulunan bölgesel fabrikalarımıza da uygulanacak ve küresel satış ekibimiz dünya çapında sunulabilen ısmarlama çözümlerimiz için uzman desteği verebileceklerdir. Türkiye’de ise yaklaşık 20 yıldır CEFIP Makina yetkili partneriyle satış ofisimiz ve servis tesisimiz bulunmaktadır.

Okumaya devam et
Yorum Bırak

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

MOTORLAR

SD6 Serisi Servo Motor Sürücüleri ile işinizi sağlama alın

Yayın tarihi:

-

Yazar:

STÖBER’in SD6 serisi servo motor sürücülerine entegre gelişmiş güvenlik modülü yeni ve güçlü SE6 Güvenlik Modülü.

SD6 Serisi Servo Motor Sürücüleri için SE6 Güvenlik Modülü

Önde gelen uluslararası güç aktarımı ve hareket kontrol uzmanı STÖBER, Pilz-Safe Automation ile iş birliği yaparak SD6 servo motor sürücüleri için yeni bir SE6 güvenlik modülü tasarladı.

SD6 serisi servo motor sürücülerini zaten kullanan veya kullanmayı planlayanlar için SE6 güvenlik modülü, EN 61800-5-2 ve EN ISO 13849-1 standartlarında, kullanımı kolay ve SIL 3, PL e’ye (kategori 4) kadar güvenlikle ilgili uygulamalarda güvenli sürücü izlemeye izin veren yeni bir modüldür. En kötü durumda bile 10 milisaniyeden daha düşük yanıt süresi, tasarım mühendislerinin makinelerdeki güvenlik mesafelerini minimumda tutmasını sağlayarak hızlı bir duruş sağlar.

Öne çıkan özelliklerinden biri, Güvenli Fren Kontrolü (Safe Brake Control – SBC) ve test döngüsü izlemeli Güvenli Fren Testi (Safe Brake Test – SBT) içeren “güvenli fren yönetimi”dir. STÖBER’in Servo Sürücü Aksesuarlarından sorumlu ürün müdürü, Markus Frei “Bu ürün, servo motor sürücüsünün yakında piyasaya sürülecek olan EN 16090-1 standartlarının gerekliliklerini yerine getirmesini sağlar ve Alman Sosyal Kaza Sigortası’nın (Deutsche Gesetzliche Unfallversicherung veya DGUV) bir yayınına dayanmaktadır” dedi. Frei, “DGUV ticaret yayını, DIN EN ISO 16090-1: 2016-02 taslak standardının temelini oluşturuyor, burada dikey eksenlerin güvenliği konusu ilk kez bir standartta tanımlanıyor” diyerek sözlerine devam etti. 

Güvenli Tork Kapatma (Safe Torque Off – STO), Güvenli Durdurma 1 (Safe Stop 1 – SS1) ve Güvenli Durdurma 2 (Safe Stop 2 – SS2) işlevlerine ek olarak SE6, güvenli hareket ve güvenli hareket izleme işlevleri de sağlar. Güvenli Sınırlı Hız (Safely Limited Speed – SLS) ve Güvenli Hız Aralığı (Safe Speed Range – SSR) işlevleri, sürücünün, yapılandırılmış hız sınırı değerlerini aşmamasını sağlar.

Güvenli Yön (Safe Direction – SDI) yapılandırılmış hareket yönünü izler ve Güvenle Sınırlı Artım (Safely Limited Increment – SLI) artışı güvenilir bir şekilde sınırlar. Güvenli Çalışma Durdurma (Safe Operating Stop – SOS) özelliği ile de etkin bir duruşu izler.

Kontrolsüz olarak durmayın!

Pilz-Safe Automation ile birlikte geliştirme sırasında gerçek dünyaya uygunluk konusu öncelik kazandı ve sonuç olarak tüm güvenlik fonksiyonları SIL 3, PL e’ye (kategori 4) kadar kullanılabilir hale getirildi.

Ayrıca SE6, bir limit değeri aşıldığında veya acil bir durdurma durumunda kullanıcının değişken bir şekilde yanıt vermesine izin verir. “Bir limit değeri ihlal edildiğinde servo motor sürücüsünü derhal kapatmak ve sürücünün kontrolsüz bir şekilde durdurulmasını sağlamak her zaman iyi bir fikir değildir. Hızlı ve basit bir yeniden başlatma için, eğer kontrolcü bunu yapamazsa, kontrollü bir müdahale için sürücüyü, bilinçli olarak durdurmak her zaman daha iyidir” diyor Frei

Sistem maliyetlerinizi azaltın

Özel motorlar, encoderler, kablolar, duruş veya hız algılama sensörlerinin kullanılması SE6 güvenlik modülünü kullananlar için gerekli değildir. Kullanıcı mevcut sürücü yapılandırmalarını yeniden kullanabilir veya uygulamaya uygun bileşenlere geçiş yapabilir. Bu da genellikle sistem maliyetlerinde bir azalma ile ilişkilidir.

Makinenin verimliliğini ve kullanılabilirliğini artırmaya devam etmek için, güvenlik fonksiyonlarının izleme mekanizmaları temel standart gereksinimlerin ötesine genişletilmiştir. Konuma dayalı sınır değer izleme veya parazit sinyallerinin öngörülü gizlenmesi sayesinde, amaçlanan sınır değerlere minimum parazit mesafesi ile yaklaşılabilir.

Çıkarılabilir veri deposuyla (paramodül) devreye almak çok kolay

Birçok STÖBER sürücü ürününde olduğu gibi, kullanıcı yalnızca çıkarılabilir veri deposunu (paramodül) değiştirmek ve değiştirmeyi onaylamak zorunda olduğu için değiştirme kolaydır. Bu sayede genel cihaz yapılandırmasını (parametreleri) yeni servo motor sürücüne aktarabilir ve bir uzmanlığa veya yazılım aracına ihtiyaç duymadan yapabilirsiniz.

Tutarlı ve iki kanallı bir yapıya sahip olan SE6 güvenlik modülü, tüm entegre bileşenleri her cihaz güç açılışında, her Güvenli Tork Kapatma (Safe Torque Off – STO)’dan sonra ve çalışma sırasında test eder. Sonuç olarak, emniyet fonksiyonlarının döngüsel fonksiyon testleri son kullanıcının bulunduğu yerde belgelendirmeye tabi olmayı ortadan kaldırılabilir.

STÖBER’in 6. nesil sürücüleri, yüksek verimli çok eksenli uygulamalar için güçlü, bağımsız ve çok eksenli servo motor sürücüleri sunar. Bu ürün ailesinin bir parçası olan esnek SD6 tek eksenli servo motor sürücüsü, 85 Amper akım değerine kadar nominal bir çıkış akımına sahiptir ve öncelikle merkezi olmayan hareket kontrolü ve sürücü tabanlı uygulamalarda kullanılır. Aynı zamanda lineer ve dönel senkron servo motorların yanı sıra asenkron motorları da kontrol eder.

Modüler arayüz konseptinin ve geniş aksesuar yelpazesinin bir avantajı, SD6 serisi servo motor sürücüsünün en özel tahrik görevlerini bile çözmek için hassas bir şekilde yapılandırılabileceği anlamına gelir.

CANopen, EtherCAT veya PROFINET haberleşme protokolü kartları daha yüksek seviyede bulunan kontrolöre bağlantı için seçilebilir.

Okumaya devam et

MOTORLAR

Gamak’ın Genel Müdürü Sn. Tolga Kayaoğlu ile özel röportaj

Yayın tarihi:

-

Yazar:

BAŞARIMIZ BAKIŞ AÇIMIZDA SAKLI

Sevgili okurlarımız, Türkiye’nin en önemli firmalarından biri olan Gamak’ın Genel Müdürü Sn. Tolga Kayaoğlu ile yaptığımız keyifli sohbeti sizlere aktarmak isteriz.

Firmanız hakkında bilgi verir misiniz?

Gamak, 1961’den bu yana, Türkiye’de elektrik motoru sektörünün oluşmasını sağlayan, onu büyüten, kullanıcıların dışa bağımlılığını engelleyen ve sektöre sürekli liderlik eden firma hüviyetini korumuştur. Bu kapsamda hareket ile Gamak, duruşundan ve rolünden taviz vermemiş, sadece ülkesine değil, paydaşlarına da sorumluluğunu her zaman bilen ve ona göre hareket eden bir firma olmuştur. Günümüzde Gamak, 0,06 kW-1.000 kW ve 56-450 tip aralığında, 3-fazlı asenkron, çok devirli,  tek fazlı, hız kontrol uygulamalarına uygun, frenli, duman, özel sipariş ve denizcilik uygulamalarında ihtiyaç duyulan motorları standart ya da özel tasarım olarak üretebilme kabiliyetine sahiptir.  Elektrik motoru üretiminde Dünyanın sayılı entegre firmalarından biri olan Gamak, Türkiye’de marka bilinirliliği anlamında yüksek bir oran ile sektörünün lideri olup, hedefi liderliğini pekiştirerek artan oranlarda sürdürülebilirliğini sağlamaktır.

Firmanız sektöre hangi hizmetleri veriyor?

Ürünlerimiz, sanayide elektrik enerjisini mekanik enerjiye çevirme ihtiyacı duyulan her alanda kullanılır. Başta her türlü makine, redüktör, fan, pompa, vinç, kompresör, konveyör vb. ürünleri ve fabrikaların tamamı ile maden ocakları, enerji santralleri, denizcilik, petrol istasyonları, kimyasal üretim vb. birçok alanda yaygın kullanım alanına sahiptir.

2016 yılında ve bu yılın ilk yarısında alanınızda ne kadarlık üretim yaptınız? Elde ettiğiniz rakamları 2014 ve 2015 yılları ile karşılaştırır mısınız?

2016 yılı başı itibari ile firmamız üretimde kapasite ve kabiliyetlerini geliştirme yoluna gitmiş, tüm tiplerde 2014 yılında ulaştığı toplam kW üretiminin 32% ve 2015 yılında ulaştığı toplam kW üretiminin 67% üzerine çıkmıştır. Gamak için verim, üretimin ve yönetimin her alanında var olup aynı anda takibi yapılan ve 43 adedi gerçekleşen daha yüzlerce iyileştirme projesi ile destek bulmaktadır. Hedefimiz, Gamak firmasına ait, Yalın üretim ve yönetim metodolojilerine dayalı,  Dünya standardında bir üretim ve yönetim sistemi kurmak olup önümüzdeki yıl da, bu yıl ulaşacağımız hedeflerin 40% üzerinde üretim yapmanın ve bu  ürünleri satmanın planları içerisindeyiz.

AGM3E 132-S B34 FT 215 MOTOR

Firma olarak önümüzdeki dönemde yeni bir yatırımınız olacak mı? Varsa, bu konuda açıklayıcı bilgi verir misiniz? 

Gamak olarak bu yıl bizler için yatırım ve geleceğe hazırlanma yılıdır. Bu kapsamda yılın ilk yarısında verimliliğimizi arttırarak, organizasyonumuzu düzenleyerek, bayilerimizin ve müşterilerimizin seslerini daha çok dinlemeye başlayarak ve yeni ürünlerde yaptığımız hazırlıklarla sağladığımız gelişimleri, yılın ikinci yarısında yeni ürünlerin pazara sunulması, yeni yatırımlar ve bayi ve müşteri ağımıza getireceğimiz yeni uygulamalarla sürdüreceğiz.  2016 yılında önemli tutarlarda yatırım yapacağız ve bu yatırımların sonuçlarını da yılın ikinci yarısı ile gelecek yılın ilk çeyreğinde almayı planlıyoruz.  Dünyada yaşanan ekonomik darboğaza paralel ülkemiz potansiyelinin toparlanma çabasında olduğu ve zor günler geçirdiği bugünlerin hemen akabinde Gamak olarak, iddiamızı sürdürecek olmak ile birlikte yakın ve uzak geleceğe yatırım nedenimiz bundan ötürüdür.

Firmanız ihracat yapıyor mu? Hangi ülkelere, hangi ürün gruplarını ihraç ediyorsunuz? Yıllık cironuzun yüzde kaçını ihracattan karşılıyorsunuz?

Bahsettiğim üretim yatırımlarımızın yanı sıra bir diğer yatırım alanımız da ihracat olup amacımız, geniş, sağlam ve sürdürülebilir ilişkilere dayalı geniş bir ihracat ağı kurmaktır. Bugüne kadar firma olarak ihmal ettiğimiz Dünyada, önemli bir oyuncu olmak adına oluşturduğumuz ihracat stratejimiz paralelinde, 4 kıtada 22 ülke ile iletişim ve iş ilişkileri kurmak adına çaba içerisindeyiz. Gittiğimiz her ülkede karşılaştığımız Çinli, Avrupalı ve Amerikalı rakiplerimiz ile baş etmek ve bu ülkelerde distribütörlükler oluşturarak ve temel düzeyde olan marka bilinirliliğimizi en üst seviyeye çekerek, Türk bayrağını bu bölgelere dikmek adına çalışma arkadaşlarımla beraber üst seviye gayret göstermekteyiz.  Bu paralelde, ciromuz içerisinde bugün küçük paya sahip ihracat oranımızı, üç yıl içinde ciromuzun 40%’ını oluşturur hale getirmiş olacağız.

Yine yakın zamanda pazara sunduğunuz ya da sunacağınız yeni bir ürün bulunuyor mu? Varsa bu ürün hakkında değerlendirme yapar mısınız? Şayet ürün pazara çıktıysa ne zaman çıktı, özellikleri neler, satışlarınıza sağladığı katkı nedir? 

2016 yılı Gamak adına birçok yeni ürününü devreye almak ve geniş olan ürün yelpazesini daha da fazla genişletmek adına çok önemli fırsatları barındıran bir yıldır. Bu yıl içerisinde 300 0C 2 saat dayanım sertifikamızı aldığımız duman motorlarımızı pazara sunduk. Yeni bir sayfa açtığımız bu ürün grubunda da iddialıyız ve firmalara özel, ortak sertifika çalışmalarına ve sanayiciler ile birlikte ürün geliştirmeye açığız.

Monofaze (tek fazlı) motorlarımızda sunduğumuz röleli ürünlerimizin yanı sıra alternatif olarak merkezkaçlı (mekanik anahtarlı) ürün taleplerine cevap vermek adına,  ağır şart çalışma dayanımı yüksek, merkezkaçlı monofaze ürünlerimizi yılın son çeyreğinde piyasaya sürüyor olacağız. Ürünümüzü, bu dönemde tüm müşterilerimize ulaşarak anlatıyor, bayilerimizin ve müşterilerimizin, markamıza duydukları güvenin karşılığı bir ürün ile karşılarına çıkacağız. Yine piyasada fazlası ile talep edilen, firmalara esneklik kazandıran, takılabilir ayaklı motor serimiz (Gamak Elit® serisi) adına hazırlıklarımız tüm hızı ile devam ediyor olup yılsonuna doğru devreye sokacağımız bu ürün grubu ile piyasada ses getireceğimize inanıyoruz.

Monofaze (tek fazlı) motorları

Ürünümüzün benzerlerinden farkı, takma ayakların yanı sıra takma flanşların da aynı anda uygulamaya giriyor olacağıdır. Ayrıca, ürünlerimizi tercih eden fren kullanıcıları ile ortak çalışmalar yaparak kendilerine uyumlu elektrik motoru üretimine girmeye hazırız. Yılın ikinci yarısı fren kullanımına direkt uygun ürünlerimiz devreye girmiş olacaktır. Bugün üretimini yapabildiğimiz IE3 verimli motor serisini, çok adetli seri üretime uygun hale yılsonuna kadar getirerek yurtiçi ve yurtdışı yüksek miktarlı taleplere hazır hale geleceğiz. Türkiye sanayisi için bir gurur nedeni olacak bu nokta bizim için sadece bir ara duraktır ve gelecek adına IE4 verimli motorlar hazırlıklarımız bu yıl ve önümüzdeki yıl devam edecektir. Ayrıca firmamız, prestijli ürün grubu adı altında, savunma sanayi, elektrikli otomobil, elektrikli otobüs ve rüzgar türbinleri sektörlerindeki büyük yerli ve yabancı oyuncular ile işbirliği projeleri geliştirmekte, projelere ortak olmakta olup bu alandaki başarılarımızı da zamanı geldiğinde Türk halkı ve müşterilerimize aktarıyor olacağız. Yanı sıra, bugünlerde yatırım ve fizibilite aşamalarında olduğumuz birden fazla yeni ürün çalışmalarımızı da, prototip aşamalarına geldiğimizde memnuniyetle kamuoyu ve müşterilerimiz ile paylaşıyor olacağız.

Sizce sektörün ana gündem maddesi ile firma olarak alanınızda yaşadığınız temel sorunlar nelerdir? Ayrıca faaliyet gösterdiğiniz alan itibariyle bağlı bulunduğunuz bakanlıktan beklentileriniz, öneri ve sıkıntılarınız nelerdir? 

Bugün sektörün en önemli gündem maddesi, diğer tüm sektörlerde olduğu gibi, öncelikli olarak girilen ekonomik darboğaz ortamından çıkarak yükseliş dönemine geçmektir. Ülkede, güçlü yatırımın yüzünü gösterdiği, üretimin öneminin daha fazla arttığı, ihracatın yüksek oranlarda büyüdüğü ve dünya çapında ekonomilerin canlandığı o dönem geldiğinde, sektör ve şirketimiz de bu gelişimden fazlası ile nasibini alacaktır. Hazırlıklarımız yakın gelecekte olacağına inandığımız bu gelişim dönemi içindir. Diğer önemli madde ise sektör oyuncu sayısının zamanla artmaya başlamasıdır.

Ülkemizin gelişen sanayisi ve bölgesinde, fiyatta Uzakdoğu, kalitede Avrupa ile rekabet etmeye en yakın ülke olma sebebi ile elektrik motoru üretimi ve satışı cazip hale gelmiştir. Bu cazibeye paralel bu alana yatırımlar artmış ve oyuncu sayısı, yerli üretici ve yabancı ithalatçı ile beraber geçmişe göre üçe katlanmıştır. Şirketimiz bu durumun ve olası etkilerinin farkında olup üzerine düşenleri yapmaya çalışarak rekabet ile en üst seviyede başa çıkacaktır. Ayrıca, üretici firmaların, gelişen IE motor verim seviyelerine ayak uydurmaya çalışmaları, elektrik motoru kullanan sanayicinin verimli motor serilerine yönlenmeleri adına her türlü eğitim, uygulama ve teşvik ile devlet nezninde sağlanan ve sağlanması gereken düzenleme ve yaptırımlar da diğer önemli sektör gündemidir.

Diğer bir deyiş ile bakanlığımızın arkasında durmaya çalıştığı her türlü yaptırım, aslında sektörün kalitesini yukarı çekecek, belli firmaların kendisine çekidüzen vermesini sağlayacak olup aslında kazanan yine Türk sanayisi ve ekonomisi olacaktır. Öyle ki yaptırım beklentisi ile Türkiye’de direkt müşteriye satışını geçmişte bıraktığımız IE1 satışı ve üretimi, bu yaptırım tam olarak sağlanamadığı için tarafımıza negatif etki olarak dönmüştür.  Son iki yıl içerisinde yapılan devlet denetimlerinin sonuç vermesi adına TSE sertifikasyonuna sahip bir firma olarak, devletimize her türlü desteği vermeye ve ilgili projelerde, imkanlarımız dahilinde yer almaya hazırız.

Türkiye elektrik motorları sektörünün mevcut durumu ve sektör içerisinde ürünlerinizin kullanıcıya olası faydalarından bahseder misiniz. 

Türkiye elektrik tüketimi, 2015 yılında kW cinsinden bir rekora imza attı ve 264 milyar kWh tüketim sergiledi. Yapılan araştırmalar göstermiştir ki 2015 yılında bu tüketimin 45%’ini sanayi kullanılmakta ve bu kullanımın 75%’i de AC asenkron motorlar tarafından tüketilmektedir. Bu da demektir ki ülkemizdeki elektrik motorları 90 milyar kWh elektrik tüketiyor. Örnek olarak, sanayide çift terimli gündüz vardiyası birim fiyatından hareket ile elektrik motorlarının yılda 18,5 milyar TL elektrik tükettiği söylenebilir ve elektrik motorunda sadece bir verim sınıfı atlamanın ülkeye kazancı yılda yaklaşık 400 milyon TL olacaktır. Sanayide üreticilerin de bu bilinçle hareket etmeleri halinde, fabrikalarındaki motorlarına bir sınıf atlatma karşılığı, 2-3% oranında elektrik  faturası azalışı olarak dönecek ve toplamında sağlanan getiriler, çok kısa sürede geri dönerek,  önce firmada sonra ülkede kalacak ve ilgili diğer kaynaklara aktarılabilecektir. Hal böyle iken, bu yıl yaklaşık 1 milyar TL civarında olduğu tahmin edilen sektör pazarının son iki yılda ülke ekonomisi büyümesine paralel hareket ettiği söylenebilir. Lakin oyuncu sayısının artması, oyuncu başına düşen payın azalması kısıtını beraberinde getirmektedir.  Geçmiş sektör tecrübelerine ilaveten, müşterisine en iyi ürünü sunan, hizmeti veren, en iyi fiyat ve kalite performanslarına sahip ve tüketicisinin geleceğinden şüphe etmediği güçlü firmalar ön plana çıkmaya başlayacaktır. Bizim de çabamız bu kriterlerde açık ara liderliğe oturmaktır.

Türkiye’deki elektrik motoru üretimini daha da güçlendirmek ve rekabet avantajını artırmak amacıyla yapılması gerekenleri aktarır mısınız?

Özellikle, standartlara uymayan düşük verim grubunda ülkeye motor girişi adına anti-damping uygulamasının devreye alınması gereklidir.  Zira, standartlara uygun olarak müşterilere daha verimli ürün sunmaya çalışan firmalar ile standart dışı düşük verim grubunda, ilk yatırım maliyetinin bir miktar düşük oluşunu, müşteriye cazibe olarak sunan bu firmalar ile rekabet, haksız rekabete girmektedir.  Firma olarak, ülkemizde her türlü rekabet kurallarına uyum hassasiyetmize ilaveten ihracata çıktığımızda da gittiğimiz ülkenin kurallarına paralel hareket çabamız, ithal ürünler adına Türkiye’de de geçerli olmalı ve başta IE1 ürünler olmak üzere, standartlara uygun olmayan ürün ve firmalar sektörden ayıklanmalıdır. Tabi ki bunlarla ilgili çaba ve takiplerimiz devam etmekte olup yakın gelecekte sektörden bazı gelişimleri duyuyor olabileceğiz. Ayrıca, üretim adına büyük bir heves ile beklediğimiz kuvvetli teşvik tedbirlerinin devreye girmesi halinde yurtdışı pazarlarda rekabet gücümüz çok ciddi artacak, Türkiye’den bizim de aday olduğumuz kendi sektörlerinde birçok firma, Dünya rekabetinde önemli bir rol alarak liderliğe oynayacaktır.

Sonuç ve gelecek

Aktardıklarımız itibari ile günümüzde, Dünyada yaşanan ekonomik dalgalanmaların aksine firmamızın ortaya koyduğu adımlar ve hedefler, ülkemizin sanayisine ve geleceğine yaptığı yatırım ve güvenin göstergesidir. Firmamızın, geçmişten bugüne gelmesinde ön plana çıkan aktörlerinin yanı sıra bugün beraber çalıştığımız paydaşlarımızın (müşterilerimiz, çalışanlarımız, tedarikçilerimiz ve ortaklarımız) eseridir. Bu eser, ülkesine ve sektörüne sorumluluklarını bilen ve bunları geleceğe taşıyan, firma ve ülke bayrağını Dünyada dalgalandırmaya çalışan, yüzünü modern yapıya çeviren ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olan bir firma olarak yoluna devam edecek ve bizler de ona eşlik edeceğiz. Bu bağlamda, bizlere güvenen ve yalnız bırakmayan tüm paydaşlarımızın gücünü arkamızda hissederek, çok daha başarılı bir gelecek adına var gücümüz ile bir Dünya markası olmaya çalışacağız.

Okumaya devam et

MOTORLAR

Framo Morat Elektrikli Araçta

Yayın tarihi:

-

Yazar:

Framo Morat 2011 yılında, dünyanın en büyük otomobil tedarikçilerinden biri olan Continental’den, binek araç – elektrikli motor içerisinde tahrik sağlayan döner milin seri üretimini aldı. Her iki firmanın geliştirme ekipleri üç yıl boyunca projenin gerçekleştirilmesi için yoğun ve başarılı bir şekilde çalıştılar. O zamandan bu yana yeni jenerasyon elektrikli motorlara Framo Morat’ın 55.000 döner mili monte edildi.

Framo Morat’ın döner mili ile elektrikli motor ile dişli kutusu arasındaki bağlantı sağlanır. Elektrikli motorda manüel dişli kutusunun kullanılmadığı gerçeği, dişli kutusundan büyük beklentiler getiriyor. Buna göre, dişli kutusu 14.000 U / dak. dönüş sayısı ve 230 Nm dönüş momenti ile tasarlanması gerektirmektedir.

Döner mildeki yüksek dönüş sayısı nedeniyle, tahrik kayışındaki olası seslerin ana kaynağıdır. Bu nedenle döner mil dişlilerinden beklentiler oldukça yüksektir. Bu beklentileri karşılayabilmek için, bombeli bilenen dişliler kalite 3’te hazırlanırlar. Burada Framo Morat’ın karar kılıcı avantajı ön plana çıkar, çünkü tahrik uzmanı Eisenbacher’ın dişli tekniğindeki uzun yıllara dayanan deneyimi ve yüksek üretim derinliği sayesinde tüm faaliyet süreçlerini kendi işletmelerinde gerçekleştirme ve tüm süreç-knowhow’unu gelişime entegre etme durumuna sahiptir.

Framo Morat bunun yanı sıra uzun yıllardan bu yana ünlü bir forklift üreticisini elektrikli tahrikleri için döner mil sağlamaktadır. Elektrikli – tahrik konseptlerinin avantajları ortada: elektrikli motorlar doğa dostu, performansı yüksek, sessiz, uzun ömürlü ve kompakttır. İyileştirilmiş akü kapasitesi ve yüksek hız-yükleme istasyonlarından oluşan kapsamlı tesisleriyle kapsama alanının arttırılması konusundaki yoğun gelişmeler yıllardır gerçekleştirilmektedir. Ayrıca hafif yapılı karoseri ve tahrik kayışındaki verimlilik ile kapsama alanı pozitif etkilenebiliyor.

Framo Morat geçmiş yıllarda elektro mobilitesi alanında yeni gelecek vaat eden ve yenilikçi bir proje için ihalesini almaktan gurur duyuyor. Şirket 2013 yılından bu yana kardeş firması F. Morat’la birlikte E-Bike için plastik dişliden ve metal döner akstan oluşan redüktör üretiyor. Şimdiye kadar 130.000 birim üretilmiş olup, ünlü bir Alman bisiklet üreticisinin E-Bike-motorlarında güvenilir ve neredeyse sessiz bir tahrik sağlamaktadır.

Okumaya devam et
Advertisement
Advertisement

Trendler

Copyright © 2011-2019 Moneta Tanıtım Organizasyon Reklamcılık Yayıncılık Tic. Ltd. Şti. - Canan Business Küçükbakkalköy Mah. Kocasinan Cad. Selvili Sokak No:4 Kat:12 Daire:78 Ataşehir İstanbul - T:0850 885 05 01 - info@monetatanitim.com